sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Positiivinen onnellisuuspläjäys. Olkaa hyvät!

Olen lueskellut Leo Straniuksen (Luonto-Liiton pääsihteeri ja vihr.) blogia. Tarkemmion sanottuna Askelia tyytyväiseen elämään -kirjoitussarjaa. Suosittelen lukemaan ihan kenen tahansa, ainakin sellaisen joka etsii elämäänsä lisää onnellisuutta ja tyytyväisyyttä. Tasapainoa ja lempeyttä. Hyvää oloa ja itsensä rakastamista. Olen saanut tosi paljon ilonpilkahduksia lueskellessani Leon aivoituksia, olen alkanut muuttamaan pieniä asioita elämässäni jotta kokonaisuus lämpenisi. Olen oppinut rakastamaan itseäni enemmän ja puolisoani myös.




Onnellisuus on upea ja moniulotteinen juttu, joka ei ihan joka hetkessä näytä kasvojaan mutta on kuin aurinko. Olemassa vaikkei sitä aina näy. Onnellinen mieli on kyllä ihan kärkipäässä niitä asioita joita jokaisen tulisi elämässään tavoitella. Useat kokeilevat löytää sitä ostamalla uutta tavaraa. Siinä lähdetään aivan väärästä päästä liikkeelle.


Olen liimaillut itselleni haasteellisia asioita post-it -lapuille keittiön kaapin oveen. Siinä ne on muistutuksena pitkin päivää ja aamukahvia laittaessani valitsen sieltä usein yhden mikä juuri sinä päivänä tuntuu hankalalta.


Leipominen tekee onnelliseksi. Tässä jauhelihapiirakka. Lämpimänä hyvää, kylmänä ehkä parempaa.

Löhöily tekee onnelliseksi

Hevonen antaa onnellisuuttaan mielellään myös muille

Piirtäminen tekee joskus myös tosi onnelliseksi. Silloin kun ei mittasuhteet millään asetu, on hankalampaa olla onnellinen asiasta. Sekin pitäisi opetella :)

Ja lapset. Ne ne vasta ihmisen onnelliseksi saavatkin <3 <3

Ei kommentteja: