tiistai 7. toukokuuta 2013

Tehdään teetä!

Nyt on laitettu kuivamaan ensimmäinen satsi kesän "mökkitee" sekoitukseeni. Vanhemmat olivat leikelleet mustaherukkapensaitaan ja minä laitoin ne oksat veteen sisälle. Jo viikossa uudet lehdet puhkesivat ja nyt kodin täyttää huumaava mustaherukan tuoksu kun napsin ne irti. Laitoin oksat vielä veteen koska niissä oli aukeamattomia silmuja vielä. Ehkä saan toisenkin satsin :)

Kuva täältä


Mökkiteeni tulee sisältämään mm. seuraavia ainesosia:

- mustaherukanlehtiä
- koivun lehtiä
- vadelman lehtiä
- kuivattuja marjoja (mansikka, herukat, vadelma)

Teesekoituksen laitan sitten pilttipurkkeihin, niitähän meiltä löytyy. Etiketit kylkeen ja vaikkapa joululahjaksi sukulaisille. Ihanaa, ilmaista, terveellistä ja kaunista.

Kun keräätte luonnosta syötävää ja juotavaa niin muistakaa ettei maantien tulisi olla kovin lähellä ja ettette mene toisten pihoille poimimaan.

perjantai 3. toukokuuta 2013

Rrrastaaa



Rastat kuvattuna taatulla webcam -laadulla :D Kivasti ovat tiivistyneet, joskin juuri aiheuttaa vielä olkapääkolotuksia kun niitä pitää säätää koko ajan.

torstai 2. toukokuuta 2013

Kuvatonta

Tykkäisin niin kovasti kirjoitella tänne mutta kun niitä kuvia on niin hankala saada koneelle. Tai helppoahan se olisi kun saisi aikaiseksi muistitikun ja kameran kanssa liikauttaa itseään jonnekkin jolla ois toimiva tietokone. Pidän kovasti kuvallisien tekstien lukemisesta ja tahtoisin tietysti itsekkin kuvailla asioita muutenkin kuin sanallisesti :)

Tyydytään tänään siis kuvattomaan kirjoitukseen.

Olen päästänyt itseni taas siihen tilanteeseen että kouluhommia on rästissä ja deadlinet painaa päälle joka suunnalta. Samaan aikaan touhuan työharjoittelupaikkani puolesta koiratapahtumia ynnä muuta sellaista. Ensi viikonlopusta on tulossa kiireinen. Lauantaina oma koira näyttelyyn, onneksi on omalla kylällä ettei tarvitse lähteä kauemmas ajelemaan, saman päivän iltana on koirani kasvattajan järjestämät kasvattajapäivät. Sunnuntaina helähtää käyntiin rotuyhdistyksen järjestämä tapahtuma jossa olen yhtenä puuhanaisena. Pidän siellä luennonkin joka on vasta puoliksi valmis.

Tänään on nuorimmaisen lääkärineuvola ja illalla eläinsuojeluyhdistyksen vuosikokous johon kuulun. Ajatuksena olisi pyrkiä hallitukseen, joka tuskin on kovin vaikeaa kun heillä on henkilöpula ja minulla sen verran paljon kokemusta yhdistystoiminnasta.

No onhan se hyvä asia että pystyy pitämään itsensä kiireisenä ja kun on kyse minusta (ituhippi!) niin parasta on tietty se että tekee vapaaehtoistyötä muiden auttamiseksi. Saan siitä itselleni niin kovin paljon. Vaikka kuulostaa omaankin korvaan kliseeltä, niin sydän rauhoittuu oikeasti kun huomaa että omasta vapaa-ajan toiminnasta on hyötyä monelle muulle :)

Ikäväkseni olen huomannut itselläni selkeitä sairauden oireita joiden puitteissa olisi hyvä päästä lääkäriin ennen kuin tilanne huononee. Jonkinlainen haaste sekin. On nimittäin kyse sellaisesta asiasta josta on tosi hankala puhua.. mutta siitä lisää myöhemmin kun pääsen lekurilla käymään :)

Ihania kevätpäiviä kaikille!! Toivotaan lämpöä ja aurinkoa joka puolelle Suomea.

maanantai 22. huhtikuuta 2013

Arvonta suoritettu!

Illalla meinasi arvonta siinä touhutessa melkein unohtua, joten en jaksanut enää kirjoittaa. Lapun nosto kuitenkin ehdittiin vielä suorittaa, ja Olavi nosti hatusta nimen....... RITVA N! Onnea kovasti Ritvalle! Pistäisitkö tulemaan sähköpostiosoitteesi niin sovitaan palkinnon toimituksesta ;)

Koska minulla on taas kerran tämä kuvien lataamisongelma, niin laitan kuvan palkinnosta myöhemmin.

Kiitos kaikille osallistujille! Tämä oli niin hauskaa että alankin ideoimaan uutta arvontaa.

Tässä onnetar hieman pienempänä :D

sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

JESS!! Lumet lähtee!

Lunta ei ole kohta enää lainkaan mun pienellä pihalla. Sehän tarkoittaa tietty sitä että kohta tulee kuvia kuvien perään pienistä perennanaluista, sipulikukkien loistosta ja unikoiden odotuksesta <3

Koska vaihdoin koneen uuteen eikä tässä ole vielä mahdollisuutta canonin kuvien siirtoon (juu en osaa itse, ja mulla on MacBook käytössä) niin täytynee tehdä päivityksiä joko jonkun muun koneella tai sitten alkaa hiillostamaan osaavia läheisiä jotka osaisivat ongelmassani auttaa.

Kevät 2011

Niin ja tänään on arvontapäivä :) Odottelen vielä iltaan asti ja sitten väkerretään kaikille arvontalippuset. Ne hyrskytetään pyrskynmyrskyn pipossa ja sitten pikku -Olavi noukkii sieltä toivottavasti vain yhden lippusen :D